(Video) – Kesian kambing disimbah cat, mulut diselotep

 

Perkongsian ini dikongsi oleh tuan pemilik kambing di laman sosialnya Khairul Amizi.  Dia berasa sedih dan kesal kerana kambing  kepunyaannya di simbah cat dan mulut berselotep disebabkan berkeliaran di rumah jirannya. Dia berkata 

“Orang melayu dengan sifat dengki memang tak boleh bawak bincang. Baru sekali dua kambing mak aku terlepas pergi rumah kau, dah kau simbah cat, tape mulut sampai macam gini. Yang aku hari hari lembu/kambing entah sesiapa penuh kat depan rumah. Penuh taik apa bagai tak pernah pulak nak buat macam-macam. Haa bereh laa! Hari ni hari kau, tunggu hari aku pulak yaa😏 

Lepas ni Binatang apa pun yang bukan hak milik keluarga aku, penuh depan rumah faham faham lah yaa😏

@tyaarul_karf

akhirnya tam dikenali 1 MLYSIA dgn nama baru SKIN EPIC AVATAR UNICORN 🥺 (minit last bole tengok ye mulut die disoletip) ##fyp ##fyp ##pencintahaiwan

♬ original sound – Jenslye (vinslye) – jenslye lucy fantica

@tyaarul_karf

Doakan guyss ❗🙏😘😘 ##fyp ##fyp ##fyp ##pencintahaiwan ##pencintahaiwan

♬ Hit It – Yung Skrrt

Khairul juga turut memuat naik video keadaan kambingnya selepas di simbah cat. Bulu kambing tersebut berwarna kebiru-biruan seperti unicorn. 

Dalam video telah diberitahu, kambing tersebut telah ditambat (diikat), tetapi malangnya terlepas dan masuk ke kawasan rumah jiran.

Masalah haiwan ternakan masuk ke halaman rumah jiran sememangnya sudah lama berlaku terutama bagi mereka yang tinggal di kawasan kampung. Diharapkan pemilik tidak melepaskan haiwan ternakan mencari makan sendirian sehingga mengganggu halaman rumah jiran. Jiran pula, tidak boleh bertindak kejam terhadap binatang. Mereka tidak mempunyai akal. Sepatutnya jiran perlu berbincang untuk menyelesaikan masalah tersebut.


Artikel selanjutnya: Ibu bapa perlu waspada! Video kanak-kanak jatuh daripada motor akibat tertidur.

Artikel selanjutnya: 4 balang tumpah tak sempat pun nak meniaga lagi walau 1 cup, “semoga ada rezeki lain”…-Netizen

Artikel Selanjutnya: Ramai cik abang tertanya2 Lizzy dah kawin? Tular foto kahwin Elizabeth Tan dengan seseorang.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s