"Semoga rezeki abang ni bertambah, terkini peniaga dikompaun RM50K – 2 Minit baca

 

“Kesian abang ni!! Biar viral 1 malaysia weyh, meniaga di depan rumah kena kompaun RM50k, agak-agak la, rakyat macam ni engko sedut darah gila2”.

“Even dia ada duit pencen ke simpanan ke, tak berat ke dia nak bayar, sekurang-kurangnya berila budi bicara kamu tu wahai penjawat awam, kamu dilahirkan dalam badan uniform bertindak keras jika penjenayah keluarkan senjata, orang awam perlukan bantuan kamu tolong, orang awam buat kesalahan kecil dipantau diamaran ni tidak berapa sen sangatla untung meniaga roti tu”.

Ni la rintihan dan kecaman warganet di media sosial selepas seorang peniaga dikompaun RM50k.

Kesalahan yang dikompaun adalah berniaga di hadapan rumah melebihi had masa dalam tempoh PKP. 

Abang ni akur dan redha, mungkin detik hatinya berkata, mungkin Allah akan ganti dengan lebih baik bagus dan rezeki melimpah ruah.

Siapala kita golongan marhaen dikompaun serta merta, kalau golongan kayangan tu ada je buka kertas siasatan ya.

Dalam pada masa sama juga, ada luahan warganet beri pandangan mari kita ramai-ramai sedekah seorang RM1 jika 50 ribu orang dah cukup untuk bayar. Jika sorang rm10 5 ribu orang dah cukup untuk bayar. Kesian tengok abang ni tanggung sorang-sorang kan? Ni la hidup bermasyarakat esok kita susah orang akan tolong kita. Betul tak? Mungkin Allah juga nak uji kita ni macam mana, ambil berat ke tak!

Segelintir pandangan mengatakan abang ni hanya dikompaun akan naik mahkamah, inshaAllah dia akan dapat kurang denda tu.

Macam mana pendapat korang? Kalau admin setuju je, jom kita ramai-ramai banti abang ni. 

Sumber: OMedia

Like & Follow FACEBOOK


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s