Azhan Rani bidas Zed Zaidi kata "Selama ni aku dah proud dah dia berlakon sembilu, bila dia yang jadi sembilu terus aku tak proud dah lagi".

 

Baru-baru ni Presiden Persatuan Seniman Malaysia Zed Zaidi mengeluarkan kenyataan dan mendakwa drama siri tempatan gagal di negara seberang oleh kerana sikap “syok sendiri”, ini turut mengundang kemarahan Azhan Rani salah seorang pelakon drama siri Nur itu.

Azhan Rani telah membidas kata2 Presiden itu dan menyatakan ” Kenapa ada tayangan baru di sana setelah ditayangkan 2 pagi, tayang di 2 stesen pulak tu”.

Kenyataan penuh Azhan Rani:

“Acik presiden tu kata drama aku berlakon tu syok sendiri, tapi kenapa ada jadual baru tayangan NUR sekarang ni kat sana setelah ditayangkan 2 pagi, tayang di 2 stesen tv pulak tu”.

“Memang ada orang berlakon sebab nak glamour, tapi bukan semua pelakon macam tu, nawaitu kita berbeza”.

“Kekdahnya (kaedahnya) takde siapa buat drama #NUR ni untuk tayangan indonesia, takde siapa suruh jual ke sana”.

“Yang paling penting kalau gah sangat drama tu kat sana pun tuan presiden tu nak berjuang ke hak aku yang kena bayar keahlian seniman yang setakat menang tepuk je ni”.

“Selama ni aku dah proud dah dia berlakon sembilu, bila dia yang jadi sembilu terus aku tak proud dah lagi. Apoooo! 

Azhan Rani berkata selepas dihentikan tayangan drama lakonan Syafiq kyle dan Amira Rosli itu, sekarang drama NUR ini ditayangkan semula bermula sabtu. 

Apa yang lebih membanggakan lagi, drama Nur ini ditayangkan di dua stesen iaitu MNCTV dan Muslim TV.

Like & Follow FACEBOOK

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s