Mesej berleret sialkan mak bapak, apa nak jadi budak sekarang!

 

Kalau dulu, bapak naik suara suruh balik je rumah semua anak-anak pakat takut lari masuk rumah kunci pintu balik.


Siap kena bantai dengan hanger, batang paip, kene halau rumah pun ada.


Nak jadi cerita kalau mak ayah dulu memang garang dengan anak-anak tapi anak jadi orang! 


Kalau spesis tak tentu arah tu sorang dua je boleh kira.


Tapi apakan daya zaman sekarang, isu keruntuhan akhlak dan moral dalam kalangan remaja bawah umur amat membimbangkan.


Bila mak ayah naik suara je nak ugut bunuh diri la, update status di media sosial siap carutkan mak ayah lagi.


Dah tak ada perasaan malu, jika ada orang kenal remaja tersebut malu mak ayah dia tengok, sebab sedara mara boleh tahu sikap anaknya di media sosial.

#terkini remaja sempat menaik status di laman twitter 

Apabila seorang remaja menaik status macam tu, berleret lagi kawan-kawan media sosialnya siap perli “aku lagi la siap kena tido lagi dengan mak aku, bodo apa sial”.


Di sini hanya beberapa kerat saja sempat admin hadapkan pada anda semua, sebagai ibu mulala lentur dari rebungnya, esok kalau dah keras, takut patah je kita buatnya, di media sosial luar sana banyak lagi rintihan remaja yang seolah-olah menunjukkan akhlak buruk.


Namun ada juga netizen yang sempat lahir rasa bimbang di ruang komentar.

“Nak lihat masa depan sesebuah negara lihatlah akhlak remaja di situ” – Buya Hamka.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s