Curang? Akak Ni Tampil Kisah Sebenar Di Sebalik Ramai Yang Tak Tahu!

 

Facebook Rias Jelita



Kisah ni dah lama dari 2015 lagi, turun naik mahkamah semasa proses penceraian.


Ya masing-masing ada kesalahan sendiri, muhasabah balik kenapa Allah menguji sebegini, tuduhan pada saya curang itu tidak adil, ni kisah sebenar bukan nak memburukkan tapi nak bagitahu kenyataan sebab sekarang media laju je fikir kita curang la apa la.


Lihat dan fikirkan mcm mana keadaan anak saya bila dipaksa minum racun hanya kerana bapaknye  nak paksa saya blk utk jadi isteri dia….sebab tu lah anak2 terlalu takut pada bapaknye, sampai nk tgk saya pun takut…😭


Ramai yg nak tahu kan….ramai yg ckp anak pun nampak mcm tak suka ibu, anak pun xnk peluk ibu mesti ibu jahat…..


Ini kes pada 2017 waktu ni pada saya lari balik ke kampung sebab pada mlm sebelum ni bapaknye blk dlm keadaan mabuk kejut saya bgn tidur dan pecahkan semua brg dalam rumah hanya disebabkan saya x isi air dalam peti sejuk…..


Bila saya lari ke kampung bawa semua anak2 dan dia dtg ke kampung ambik 2 org anak saya dan ugut utk bunuh anak dgn cara minum racun sekiranya saya tak blk semula kerumahnye…..


Dan satu lagi sebab bercerai bukan sbb saya curang tapi saya yg mohon fasakh dan mahkamah jatuhkan talak….


Pasal hak jagaan anak2 bukah mahkamah serahkan pada bapaknye…tapi saya yg setuju utk serahkan hak jagaan pada bapaknye sbb x tahan dengan gangguan dari bekas suami bila anak2 berada dlm jagaan saya


Bila anak2 dlm jagaan saya, bekas suami akan kacau dgn cara mendakwa saya sering mendera anak mental dan fizikal padahal anak2 hanya cedera kerana bermain…


Panjang cerita sebenarnya….tapi saya org biasa2 yg x pandai utk bela diri dan xde duit utk lantik lawyer dalam kes saya…


ALLAH MAHA MENGETAHUI SEGALA YG BERLAKU….😭


Ini kejadian pada 2019….dia cakap mahkamah dan polis x boleh buat apa2….


Dah hampir 40 report polis dibuat, dan dia dah berkali2 ditahan dan dijamin…bila bebas dari penjara dia terus menyeksa saya dan anak2….


Saya dah buntu😭


Saya mohon bercerai cara fasakh di mahkamah…dan mahkamah jatuhkan yg talak …bukan kerana saya curang mcm yg netizen anggap😭


Ini kejadian cuba bunuh diri pada 2015…waktu ni sy masih isteri beliau….sebelum kejadian ni kami bergaduh sbb beliau simpan bawa perempuan lain tidur di ruamah saya ketika sy blk ke kampung…..


Bila berlaku pergaduhan mcm biasa dia akan pukul saya…dan saya lari balik kmpg dam mohon cerai fasakh….dan dia mengugut saya utk minum racun mati sekiranya saya enggan tarik semula file cerai di mahkamah…..kononnye x sanggup hidup kalau kami bercerai….


Lelaki ni memang psycho….dan saya dah buntu dan sgt2 tertekan dgn peranagai dia….


Depan mahkamah depan org ramai pandai berlakon dan fitnah mcm2 pada saya…


Sanggup cari bukti palsu utk burukkan sy di mahkamah supaya saya dipandang jahat di mahkamah


..Credit: Rias Jelita

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s