"Ya You Pun Sama Anjing.." Seorang Lelaki Tekad Naik Angin Marah Auntie Bawa Anjing Ke Tempat Awam

 


Kejadian berlaku petang tadi di Rnr Jejantas Ayer Keroh apabila kecoh datang seorang lelaki memarahi seorang auntie kerana membawa anjing ke tempat awam. 


Video berdurasi beberapa minit itu menunjukkan tindakan lelaki itu berlawan mulut dengan seorang auntie tentang anjing peliharaannya yang tidak sepatut letak atau bawa ke pondok orang awam.


Hal ini kerana jika orang Islam yang tidak tahu tempat itu bekas anjing akan terkena najis anjing.


Bukan Cara Nabi Tegur Macam Tu! 


Netizen berkata tegur baik-baik, tak baik kata orang anjing lagipun dia lebih tua patut saling hormati dan cakap lemah lembut.


Balas seorang netizen lagi cakap lembut-lembut tak guna, ni jenis tak tahu adab tegur banyak kali akan kata kita pembenci haiwan tapi hakikatnya tengokla macam mana dorang yang tak nak hormat kita.


Balas seorang netizen lagi auntie tu yang mula kata lelaki tu takde moral, ini tempat untuk anjing yang ada moral dari you, dgr baik-baik.


Apapun admin harap dapat selesai dengan cara baik

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s